| |

Nieuwe opdrachtgever: Aeres Leeuwarden

Sinds schooljaar 2022-2023 ben ik aan de slag voor het VMBO, MBO van Aeres in Leeuwarden en voor de opleiding Life sciences om tot een strategie te komen waarmee deze opleidingen nog meer en beter op de kaart worden gezet bij de potentiële doelgroepen en de beïnvloeders (de ouders). Ik ga op zoek naar de eigen identiteit van de opleidingen en probeer dit te verwerken in de externe communicatie. Van belang is dat ik hier de eigen medewerkers in meeneem, in train, zodat zij na een jaar zelf de vervolg- en herhaalstappen kunnen uitvoeren. Duurzame inbedding is dus van belang.  De focus van de te ontwikkelen strategie ligt op het werven van nieuwe studenten, dus gericht op de externe communicatie. Maar…., let wel, externe communicatie werkt alleen goed als ook intern, achter de schermen, de organisatie op orde is.

Alleen zorgdragen voor Communicatie- & Marketingaanpak is dus te kort door de bocht. Met deze opdrachten raak je meteen de kern van de organisatie en zullen daar vast ook wat aanpassingen in gedaan moeten worden.

De eerste maand op locatie zit er op en wat opvalt is het enthousiasme bij de mensen, de trotsheid op hun school, de positieve energie die er heerst om met deze opleidingen het verschil te maken voor de nieuwe, jonge, groene generatie. Doordat ik vanuit mijn eigen bureau de opdrachten aanpak, mag ik kritisch zijn op waar ik wel en waar ik niet mijn energie op inzet. Ik kies daarbij altijd voor projecten waar energie zit, dan lukt het om een verschil te gaan maken. Anders blijft het trekken aan een dood paard en kost het teveel energie. #yinyang

Bij deze opdracht zit mijn drive in het aantrekken van jonge mensen die zich willen specialiseren in de groene sector. Deze mensen hebben we keihard nodig. Alle (klimaat)uitdagingen die er momenteel liggen, schreeuwen om kennis en om aanpakkers. Die aanpakkers zie ik nu al lopen op deze scholen en er kunnen nog veel meer bij! Vandaar… 🙂

Vergelijkbare berichten

  • |

    Tour de poep

    In de huidige kringloop van mineralen in het landbouw-voedselsysteem is er nog steeds sprake van een groot lek. Alle mineralen uit de menselijke uitwerpselen verdwijnen uit het landbouw-voedselsysteem, dit wordt nu aangevuld met kunstmest. Gelukkig beginnen steeds meer partijen in de samenleving in te zien dat het anders moet en zich te roeren om dit…

  • | |

    Film: meer leven in Fryske boeresleat

    Een bron van leven ontstaat in en rondom boerensloten als de waterkwaliteit goed is, ecologisch schonen in het najaar zorgt dan ook voor een positieve bijdrage. Het ecosysteem blijft dan immers zoveel mogelijk in tact. Boerensloten zijn dan ook van grote waarde voor de biodiversiteit. Bewustwording en beeldvorming We zien een groot deel van al dat…

  • | |

    Álles wat je doet is communicatie

    𝐄𝐞𝐧 𝐬𝐥𝐚𝐩𝐞𝐥𝐨𝐳𝐞 𝐧𝐚𝐜𝐡𝐭 – en toch was dit het grootste compliment dat we konden krijgen van de opdrachtgever. Dit was namelijk niet het geval voor het event, maar nadat we het 10-jarige jubileum van Agrarisch collectief It lege Midden in Theater Sneek hebben gevierd. De avond was helemaal ingericht op de 𝐤𝐞𝐫𝐧𝐰𝐚𝐚𝐫𝐝𝐞𝐧 (die ik eerder…

  • | |

    Demo’s Ecologisch slootschonen

    In september en oktober heb ik in samenwerking met Deltaplan Agrarisch Waterbeheer, Living Lab Fryslân, Wetterskip Fryslân, provinsje Fryslân, agrarische collectieven in Fryslân en Cumela vijf demo’s rondom dit thema georganiseerd. Waarom anders schonen? Het thema van de bijeenkomsten is: Hoe en waarom moet én kan er anders geschoond worden? Ecologisch slootschonen is een andere…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *