Diensten

succesvol overbrengen van je boodschap

Laten we versnellen

We kunnen je helpen met…

de activatie van houding- en gedragsverandering binnen en buiten je organisatie. De onderscheidende Swoeng die wij toepassen is de mensgerichte aanpak binnen strategie en uitvoering. AANDACHT is de sleutel tot succes.

In een duurzame samenleving gelden de 3 P’s; Planet, Profit én People. Wij geloven dat alles mogelijk is als de wil er is, de motivatie om te veranderen. Onze filosofie: ‘De slagingskans van de transitie naar een duurzame wereld zit niet zozeer in technische veranderingen, maar in de verandering van mindset’. Dat is dan ook waar wij ons op richten.  

Communicatieadvies

Gehoord en gezien worden. Essentieel voor het realiseren van succes, dit geldt zowel voor in- als externe communicatie. Je creëert verbinding, duidelijkheid, efficiency én resultaat. Daarnaast: het maakt de weg naar het eindresultaat veel plezieriger!

Strategie

Het fundament onder al je uitingen, daarvoor is een strategisch plan en aanpak nodig. De kapstok waaraan je je boodschappen ophangt, waardoor er synergie ontstaat en het kwartje valt bij zowel je in- als externe doelgroep(en).

Postionering

Vertel wie je bent, vooral waarom je doet wat je doet. Waarom ben jij de juiste partij voor het aanbieden van de betreffende dienst of het product? Wat maakt jou onderscheidend? Be good and tell it. Tot in een bepaalde marge, zodat je de juiste verwachting schept en tevredenheid creëert.

Concepting

Je hebt al redelijk duidelijk wat je wilt. Maar hoe breng je de boodschap over de bühne waardoor mensen het snappen en in beweging komen?
Daarin schuilt de kracht van de creatie; een creatief idee met meerwaarde, dat aanspoort tot actie.

Campagne activatie

En dan; Duidelijk is wat je wilt, wat het budget is, wat de strategie is en wat de aanpak wordt. Zaak is om alles op elkaar af te stemmen, te zorgen voor een integrale overview, zodat je scoort op alle fronten. Actie dus, een energieke, persoonsgerichte en efficiënte aanpak zorgt dat er beweging ontstaat.

Projectbegeleiding

Er is een thema, een project of event dat de nodige aandacht verdient om een bepaald resultaat te behalen.
Hoe zorg je voor voortgang, een energiek team dat gemotiveerd is en door blijft bewegen naar een positief eindresultaat? Juist ja, door doorlopende, oprechte communicatie en aandacht met je (interne) doelgroepen.

wij hebben de antwoorden

Stel je vraag

Ken je je doelgroep? Weet je wat haar in beweging brengt? Wat zijn de triggerpoints? En waar bevindt je doelgroep zich? Allemaal vragen die van belang zijn om met de juiste boodschap, jouw doelgroep te bereiken.

Moet je bekennen dat je op de bovengenoemde vragen te vaak ‘nee’ moet beantwoorden? Dan is het tijd voor een kwantitatief of kwalitatief onderzoek. Hier kun je al op eenvoudige, geen tijdrovende en kostbare wijze mee starten. Neem gerust contact op voor advies op maat.

Twee dingen:

1 = Zichtbaarheid
2 = Vindbaarheid.

Laat zien dat je er bent en wat je te bieden hebt, zet als het ware je rolluiken open. Dit geldt zowel voor je fysieke als digitale zichtbaarheid. Anders weet je potentiële klant immers niet wat jij te bieden hebt.

En hoe makkelijk vindbaar is jouw product of dienst? Moet je doelgroep om jou zoeken of bied je je pro-actief aan? De meeste mensen hebben tegenwoordig weinig tijd, zorg daarom zelf voor actieve promotie. Ga in eerste instantie uit van een passieve doelgroep, ga er niet van uit dat je potentiële klant de eerste actie onderneemt.

Verwelkom nieuwe klanten, maar vergeet niet om je bestaande klanten te koesteren. Denk hierbij aan de 20-80 regel. 20% Van je klanten, zorgt voor 80% van je omzet. Het loont dus om tijd en aandacht aan je bestaande klanten te geven, dit resulteert tot loyalty. En een mensgerichte aanpak maakt het werken nog leuker ook, kom daarom in verbinding met je doelgroep te staan.

We zijn geen robots, iedereen wordt warm van aandacht; helemaal in de wereld van nu. Deze aandacht reflecteert weer naar je organisatie door product-/dienstaankopen. Als jij je klant ziet, ziet je klant jou ook. Er ontstaat een gunfactor bij je klant.

  • Vraag feedback.
    Durf je kwetsbaar op te stellen en je oor te luister te leggen. Zo blijf je in verbinding staan.
  • Vergeet na het luisteren niet om in actie te komen. Laat zo zien dat je je klant serieus neemt en mee wilt bewegen.
  • Wees bereikbaar.
  • Draag je expertrol uit.
  • Communiceer geregeld en persoonlijk.
  • Verras (zo nu en dan) je Klant positief!

Vaak hoor je: Eerst moet er een bepaald bedrag binnenkomen, daarna kan ik pas geld uitgeven aan marketing. Je kunt dit ook omdraaien; eerst zaaien, dan oogsten. Eerst dus investeren, daarna gaat de omzetteller sneller lopen.

Een handig houvast is:  Pas de 10% regel toe. Begin eens met 10% van je bruto jaaromzet opzij te zetten als marketingbudget.

Zorg dat je je doelgroep met je boodschap of uiting prikkelt, zodat je gezien wordt. Daarvoor moet je je doelgroep kennen en op hun interesseniveau inspelen.

Wat je aanbiedt moet van relevante meerwaarde zijn, zodat de aandacht van de klant daarop gericht wordt, de boodschap ‘binnenkomt’ en aanspoort tot actie.

Zorg ervoor dat je eerst je eigen identiteit en daarmee je missie en visie op orde hebt. Daarmee creëer je authenticiteit en kom je in je eigen kracht te staan.

Daarna ga je een concurrentie-analyse uitvoeren. Waar sta jij in het veld tussen je concullega’s? Wat zijn jouw Unique Selling Points? Check nu op welke positie je staat en vergeet niet je USP’s positief uit te dragen!

N.B.: Werk aan verwachtingsmanagement, wees duidelijk. Zorg ervoor dat je in ieder geval niet minder levert dan de verwachtingen die je hebt geschept. Doe je er nl. een schepje bovenop dan creëer je tevredenheid, je doelgroep krijgt meer dan dat ze had verwacht.

Weet dat gedrag de zwakke schakel is bij veranderingen.

Enerzijds maken we als mens bewuste plannen. Anderzijds is ons brein primair gericht op de automatische herhaling van gedrag dat “werkt” en weinig moeite kost: gewoontegedrag.

Waar je op in kunt spelen is het volgende: We hebben sterk de neiging om pijn, ongemak en verlies te vermijden. Daarnaast is er de wil om geluk, plezier, etc. op te zoeken. Zorg daarom dat jouw product / dienst ongemak en pijn vermijdt en leidt tot geluk en plezier. Neem dit mee in je storytelling!

onze opdrachtgevers

wacht niet

Maak een afspraak