Focus…

Het liefst bereik je iedereen en zorg je dat iedereen verandert qua kennis, houding en/of gedrag. Dit is niet realistisch en veel te kostbaar. Dus: op wie en waar focus jij je op?

Meer informatie >>

 

 

De handen uit de mouwen…

Paintballen, zeilen of een kookworkshop. De meeste teamactiviteiten zijn in het verleden al eens de revue gepasseerd. Tijd voor zinvol vrijwilligerswerk?

Meer informatie >>

Ontwikkeling corporate identity Friesland

Ontwikkeling corporate identity Friesland

2017 – Friesland werd op velerlei wijze in de media gebracht door diverse regio-marketing organisaties, recreatieondernemers en de Provinsje Fryslân. Er was geen consensus en er zat geen duidelijke lijn in de wijze van profilering. Hoe is het gelukt om uniformiteit in huisstijl te krijgen en een knaller van een campagne te ontwikkelen?

Lees meer
WaterFestival

WaterFestival

Op 29 en 30 april vond in Leeuwarden – the Capital of Watertechnology – het WaterFestival plaats als onderdeel van WaterConnecting2018. Water in al haar verschijningsvormen kwam voorbij. Het doel was Friezen meer waterbewust te maken. Swoeng was verantwoordelijk voor de vrijwilligerscoördinatie en deels voor marketing-communicatie, van A – Z.

Lees meer
Waterlicht van Daan Roosegaarde

Waterlicht van Daan Roosegaarde

Op 1, 2 en 3 februari was in Leeuwarden – the Capital of Watertechnology – het project Waterlicht van de internationaal bekende kunstenaar Daan Roosegaarde te zien. Swoeng was (deels) verantwoordelijk voor de marketing-communicatie en vrijwilligerscoördinatie.

Lees meer

Marketing & Communicatie

Je hebt een uitdaging op communicatie- of marketinggebied. Je hebt een fantastisch product of dienst ontwikkeld, maar de urge to buy is er nog niet / het bewustzijn is er nog niet om anders te handelen / de acceptatie is er nog niet bij je doelgroep.

Het succesvol overbrengen van je boodschap
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap overkomt en evenzo belangrijk; dat er iets mee gedaan wordt? Je kunt alles uit de kast trekken, zowel offline als online en toch nog constateer je dat het niet het gewenste effect heeft. Wat werkt dan wel? Door er een andere schwoeng aan te geven. Je boodschap is hetzelfde, maar je framed het anders of je zet andere, effectiever werkende middelen in waardoor je wèl succesvol bent.

Social impact
Ik maak me hard om social impact (impact op de samenleving) te realiseren. Dit is niet eenvoudig; alles wat je inzet aan communicatiemiddelen moet kloppen en synergetisch werken, dan pas merk je effect. Social impact realiseer je veel beter als je naast online en offline middelen, ervaring en beleving inzet. Pas door iets zelf te ervaren en te beleven valt het kwartje bij de doelgroep en verandert houding en gedrag.

Betekeniseconomie
Het bovengenoemde pas ik toe in de context van de Betekeniseconomie; het tijdperk waar we nu in zitten. Het gat in de maatschappij, is het nieuwe gat in de markt. Betekenisvol werken en leveren wordt het nieuwe concurrentievoordeel. Wie niet betekenisvol werkt voor zijn medewerkers, klanten en stakeholders verdwijnt van het speelveld. Wat je levert moet goed voor jezelf zijn, maar ook voor de ander en je omgeving. Ik geloof er heilig in dat dit de nieuwe norm in het bedrijfsleven wordt en hier zet ik mij graag voor in. Niet alleen door het maken van plannen, maar juist door het omzetten van plannen naar concrete acties. Deze andere swoeng zorgt voor creativiteit, snelheid, geeft energie en vooral effect.

Swoeng Nieuws

Meer nieuws

Intertoys gaat sociale waarde toevoegen aan haar concept

Intertoys gaat sociale waarde toevoegen aan haar concept

In de ‘Retailtrends’ van april: Intertoys gooit het roer om na de doorstart en wil niet alleen maar producten verkopen, maar daarbij ook iets goeds doen voor de samenleving. In de vernieuwde winkels komen escape rooms, karaoke studio’s en freaky zones.

Lees meer

Organisatie

Heb je binnenkort een event, (marketing)actie of communicatiecampagne die je tot in de puntjes goed georganiseerd wilt hebben? Voeg een speciaal karakter toe voor meer verschil en zorg zo voor een nog beter eindresultaat. Dat is net even die andere schwoeng waarmee het succes staat of valt.

Vooraf stemmen we met elkaar de doelstelling en de doelgroep(en) af. Welk maatschappelijk element kunnen we nog toevoegen? Wat past bij jouw missie en visie? Zo rendeert het event niet alleen voor de eigen organisatie, maar heeft het ook een positief effect op de anderen de samenleving. Swoeng zorgt voor activatie en versnelling. Ook toe aan een andere swoeng voor meer resultaat?

Vrijblijvend een kop koffie/thee drinken kan altijd en levert je sowieso nieuwe inzichten op.

Social impact

Social impact is de impact die jij hebt op de samenleving. Dit heeft alles te maken met MVO en SO, maar wat is Maatschappelijk Ondernemen (MVO) en wat is het verschil met Sociaal Ondernemen (SO)? Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat bedrijven verantwoordelijkheid (willen) dragen voor maatschappelijke problemen, ze proberen de problemen in ieder geval niet groter te maken. Sociaal ondernemers gaan een stap verder; ze streven ernaar een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen. Zij plaatsen de te realiseren maatschappelijke impact in de kern van hun bedrijfsstrategie en -activiteiten.

Betekeniseconomie
Tot voor kort zaten we nog tot over onze oren in de Kenniseconomie, nu zijn we met elkaar op weg in een nieuw soort economie; namelijk de Betekeniseconomie. In de Betekeniseconomie zal de focus niet langer op zo veel mogelijk geld en winst liggen, maar op maatschappelijke meerwaarde (geluk). Dit past bij de behoefte aan meer zingeving en betekenis in het werk. Klanten kiezen steeds meer voor dat specifieke product of die dienst waar een goed verhaal achter zit. Dit geldt niet alleen voor de externe omgeving, maar ook intern. Voor de medewerkers is het van belang dat zij zich goed en gekend voelen bij hun werkgever, dat ze het gevoel hebben een zinvolle bijdrage te leveren.

Bedrijfsuitjes
Steeds meer bedrijven voeren een beleid dat vrijwilligerswerk onder werktijd stimuleert. Want dit draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het vergroot de binding met de samenleving. Het vraagt mensen om op een andere manier naar vraagstukken te kijken en spreekt andere vaardigheden aan. Het geeft medewerkers energie om iets zinvols te kunnen bijdragen aan de maatschappij en levert en een onvergetelijke ervaring op die men SAMEN ondergaat. Nog een aangenaam bijkomend voordeel: Vanuit het perspectief van bedrijfsuitjes is de huidige WKR (werkkostenregeling) een zegen voor de samenleving. Maatschappelijke bedrijfsuitjes zijn namelijk vrijgesteld en vallen hierdoor buiten het WKR-budget!

Social impact; spread the word!
Last but not least: spread the word! Laat de world maar weten dat jij je als organisatie hiermee bezig houdt en wat je zoal doet. Dit levert inspiratie voor anderen op en vast sympathie bij je stakeholders. Je maakt je identiteit op een compleet eigen manier extern duidelijk. Je bent op een positieve manier aan je imago en daarmee werkt onderscheidend in een concurrerende markt. Let op: het moet ECHT zijn en authentiek, anders wordt het al snel greenwashing. Swoeng helpt met identiteits- en imagovraagstukken en zet daar SO voor in. Ze helpt je met de realisatie; van plan tot uitvoering met als resultaat een gunstig rendement. Niet alleen financieel, maar juist ook in maatschappelijke baten. Die twee kunnen samen gaan, mits er een gefundeerd plan aan ten grondslag ligt en dit tot in detail goed wordt uitgevoerd.

Teamevents

Een event met Swoeng staat voor beleving en vooral het opdoen van een onvergetelijke ervaring die je SAMEN opdoet. Door de koppeling met een sociaal maatschappelijk of natuurlijk doel wordt er een verbinding tot stand gebracht die voelbaar is in het hart. Met elkaar doe je zo een onvergetelijke ervaring op, dit zorgt voor een gedragen teamspirit. Plezier, Voldoening, Bezinning, Bewustwording en Aandacht voor elkaar staan voorop.

Geen teamevent is hetzelfde, dat is logisch. Altijd zijn de omstandigheden anders en de mensen maken zelf het event. Op basis van de Missie en Visie van het bedrijf of organisatie dat het event boekt en de specifieke wensen van de opdrachtgever maken dat het een event op maat wordt. Vanwege het karakter van de events past het heel goed om er een workshop Werkgeluk, Verbinding, Beter Communiceren of Teambuilding aan vast te koppelen.

Hieronder lees je een aantal voorbeelden van wat eerder uitgevoerd is. De mogelijkheden zijn legio, neem gerust vrijblijvend contact op met Carla.

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Wie & Why

De eigenares van Communicatie-Marketing-Organisatiebureau met-Swoeng is Carla Boonstra. Ze heeft in haar professionele carrière ervaring opgedaan bij tal van bedrijven en organisaties, de meesten in de profit sector.  De profit en non-profit sector hebben heel verschillende werkwijzen. Met-swoeng voegt de krachtige slagvaardige en resultaatgerichte werkwijze van de profit sector toe aan de opdrachten die ze uitvoert voor de non profit sector.

Carla is sterk in het concretiseren van strategische communicatievraagstukken naar te behalen doelen. Ze neemt de opdrachtgever aan de hand in de ontwikkeling van een plan met daarin vermeld de acties, incl. uitvoering om de gestelde doelen te behalen. ‘Niet langer praten, maar vooral doen!’ Maar dan wel gefundeerd, op basis van facts en figures en de resultaten worden geëvalueerd.

Ze zorgt hierbij voor een speciale swoeng die net even een ander karakter aan het geheel geeft. Dit ontstaat door de scope te verbreden en buiten de kaders te denken. Daarnaast staat Swoeng voor activatie en versnelling.

Het is niet meer van deze tijd om je met je bedrijf of organisatie alleen te richten op winstmaximalisatie. Je creëert bestaansrecht door je open te stellen voor de wereld om je heen en daar een positieve geste aan toe te voegen. Dat noemen we ‘social impact’; de impact die jij toevoegt aan de samenleving. Deze mogelijkheid heeft ieder bedrijf en organisatie. De vragen zijn: ‘Wil je dit ook oprecht?’ (intrinsieke motivatie) en ‘Hoe doe je dat dan?’

Natuurlijk staat of valt je bestaansrecht met de financiële middelen die je hebt. Voor bedrijven is het essentieel dat de sales doorgaan, zodat de omzet gewaarborgd blijft. Wel zijn er altijd mogelijkheden om goed te doen voor de wereld om je heen. Daar word jij, de samenleving en je eigen medewerkers beter van. De geworpen boomerang komt terug bij je zelf, je doet goed, komt sympathiek over en je gunfactor wordt verhoogd.

Vind jezelf dat je al heel goed bezig bent? De vraag is: Communiceer je ook wat je dan zoal doet? Daarmee inspireer je anderen en komen er steeds meer kringen in het water waardoor stroming ontstaat. Spread the word, Swoeng helpt je graag verder.

Referenties

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Social Media

2 weeks ago

Met-Swoeng

Leuk en attent! Vanochtend had ik al een klein cadeautje in de bus vanwege mijn bijdrage als jurylid van de Wastebattle. Dit keer gaat de Burgemeester Harmsma school uit Gorredijk met deze verfrissende methodiek ad slag. Er wordt o.a. gewerkt met nudging en gamification. Helaas dit keer (natuurlijk) digitaal, hopelijk een volgende keer weer in real life.

Laatst was ik jurylid voor een Minorgroep Storytelling van studenten van NHL/Stenden. Ik word elke keer blij van de samenwerking met jonge mensen. Heerlijk dat ze nog zo onbevangen zijn en nog niet in een soort van funnel gekapseld zitten. Dat levert veel innovatieve ideeën op en zorgt voor een energieke flow die ik ook weer inbreng bij mijn andere lopende projecten.

Ik kijk uit naar as. do, dan gaan we officieel los. Vandaag krijgen we de instructies. Leuk om op deze manier weer samen te werken met Gooitz !
...

View on Facebook

2 weeks ago

Met-Swoeng

Vandaag weer heerlijk werken vanuit Phlox in Húns. Een prachtige locatie (verbouwde oude school) in het ❤ van Fryslân.

Dichtbij waar we het voor doen: landbouw in balans met de natuur.

I love Fryslân
...

View on Facebook

3 weeks ago

Met-Swoeng

Afgelopen woensdag organiseerde ik vanuit Living Lab Fryslân i.s.m. FMF een webinar over Grond. Hoe kun je dit instrument inzetten om tot landbouw in balans met de natuur te komen? De primaire doelgroep bestond uit boeren, daarnaast waren er veel geïnteresseerden vanuit financiële instellingen en overheden aanwezig.

Wat is het voordeel van digitale sessies? Je bent niet aan plaats gebonden. We hadden dan ook deelnemers uit bijna alle andere provincies. Iedere provincie kampt immers met dezelfde uitdagingen; je kunt elkaar veel beter volgen en van elkaar leren nu alles digitaal georganiseerd wordt.

We kijken gezamenlijk terug op een heel geslaagd event!

Vanuit mijn eigen marketing-communicatiebureau met-Swoeng heb ik 10 stelregels samengesteld voor een dynamische digitale sessie. Kijk daarvoor op: lnkd.in/gSYJbCH

Het webinar en de presentaties zijn terug te kijken op: ow.ly/9V6H50Cjp7m
...

View on Facebook

Mijn blog van afgelopen week voor @CirculairFRL Lees meer op: https://circulairfriesland.frl/onzekerheid-en-lichtpuntjes-landbouw/ @carboonstra

Hoe FRAME je je boodschap zodat je wordt opgemerkt? Lees mijn nieuwste blog: http://ow.ly/Sg8V50zsCVj

Voor meer INSPIRATIE waardoor je zaken net even anders aanpakt en meer succesvol wordt is er n nwsbrief: https://met-swoeng.nl/#contact @carboonstra @CCL058 @communicatie_ @DuurzaamBV

Sinds maart heb ik ( @carboonstra ) er weer een nieuwe uitdaging bij als marketing-communicatie adviseur bij de nationale Koolstofbank. Dit is hét platform voor verhandeling van CO₂-certificaten.
Meer informatie: http://ow.ly/ovrs50ziUv2

Ik heb er zin in! @fmf_frl

De plotseling enorme vraag naar lokale producten vergt een andere inrichting vd distributieketen. Vanuit mijn rol als Aanjager Landbouw bij @CirculairFRL heb ik een blog geschreven over het effect van #Covid-19 op de sector.

http://ow.ly/f7cK50zfKqv…/
@carboonstra @LivingLabFrl

Aan alle kanten om je heen merk je dat we in een kantelperiode zitten. Hoe kun je daar mee omgaan?
We weten wat we hebben, niet wat we krijgen. Het nieuwe is beter toegerust op de eisen die de nieuwe periode stelt.

Lees meer: http://ow.ly/1UhY50y1J0T

@SociaalOnd @SDGCharter

Load More...

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact, Carla: 06 8398 0000

Neem contact op

    Aanmelden nieuwsbrief