Uitproberen…

Facts & Figueres, SMART, Lean. Natuurlijk wil je het liefst zeker weten of je actie succesvol wordt, maar blijf niet te lang in overleggen hangen. Durf na een gedegen voorbereiding te gaan! Voordat het momentum voorbij is.

Meer informatie >>

Focus…

Het liefst bereik je iedereen en zorg je dat iedereen verandert qua kennis, houding en/of gedrag. Dit is niet realistisch en veel te kostbaar. Dus: op wie en waar focus jij je op?

Meer informatie >>

 

 

De handen uit de mouwen…

Paintballen, zeilen of een kookworkshop. De meeste teamactiviteiten zijn in het verleden al eens de revue gepasseerd. Tijd voor zinvol vrijwilligerswerk?

Meer informatie >>

Swoeng in het veld

Jurering HBO-minor Storytelling

Jurering HBO-minor Storytelling

Voor NHL/Stenden mocht ik de studenten van de Minor Storytelling jureren. Ik ben onder de indruk van de creativiteit van een aantal studenten en mooi om te zien hoe makkelijk zij met de nieuwste online tools de mooiste presentaties weten te maken. Daarin lopen ze voor...

Lees meer
Geslaagd webinar over Grond

Geslaagd webinar over Grond

11 November organiseerde Living Lab Fryslân i.s.m. FMF een webinar over Grond met de titel: Grond: hét instrument voor landbouw in balans met de natuur. Hoe kun je dit instrument inzetten om tot landbouw in balans met de natuur te komen? De primaire doelgroep bestond...

Lees meer
Landelijke energiestrijd zorginstellingen komt eraan

Landelijke energiestrijd zorginstellingen komt eraan

Nog een paar maanden, dan barst de landelijke Energiestrijd van Urgenda weer los. Het doel: alle zorghuizen in Nederland een blijvend lage energierekening bezorgen, zónder investering. Inmiddels doen er al een aantal instellingen uit Fryslân mee. Als opwarmertje ging...

Lees meer

Marketing & Communicatie

Je hebt een uitdaging op communicatie- of marketinggebied. Je hebt een fantastisch product of dienst ontwikkeld, maar de urge to buy is er nog niet / het bewustzijn is er nog niet om anders te handelen (gedrag) / de acceptatie is er nog niet bij je doelgroep.

Het succesvol overbrengen van je boodschap
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap overkomt en evenzo belangrijk; dat er iets mee gedaan wordt? Je kunt alles uit de kast trekken, zowel offline als online en toch nog constateer je dat het niet het gewenste effect heeft. Wat werkt dan wel? Door er een andere schwung aan te geven. Je boodschap is hetzelfde, maar je framed het anders of je zet andere, effectiever werkende middelen in waardoor je wèl succesvol bent.

Social impact en gedragsverandering
Ik maak me hard om social impact (impact op de samenleving) te realiseren. Dit is niet eenvoudig; alles wat je inzet aan communicatiemiddelen moet kloppen en synergetisch werken, dan pas merk je effect. Social impact realiseer je veel beter als je naast online en offline middelen, ervaring en beleving inzet. Pas door iets zelf te ervaren en te beleven valt het kwartje bij de doelgroep en verandert houding en gedrag. Daarnaast is AANDACHT de sleutel tot succes!

Betekeniseconomie
In het huidige tijdperk maakt de Betekeniseconomie haar opmars. Het gat in de maatschappij, is het nieuwe gat in de markt. Betekenisvol werken en leveren wordt het nieuwe concurrentievoordeel. Wie niet betekenisvol werkt voor zijn medewerkers, klanten en stakeholders verdwijnt van het speelveld. Wat je levert moet goed voor jezelf zijn, maar ook voor de ander en je omgeving. Ik geloof er heilig in dat dit de nieuwe norm wordt en zet mij hier graag voor in. Niet alleen door het maken van plannen, maar juist door het omzetten van plannen naar concrete acties, waarbij het sociale aspect, AANDACHT voor de mens voorop staat. Menselijke verandering staat of valt bij intrinsieke motivatie.

Blogs met een swoeng

Meer nieuws

Tip 1. Hou het kort

Tip 1. Hou het kort

Zo valt je boodschap meer op en wordt 'ie überhaupt gelezen. Mensen zijn overprikkeld door alle info die vandaag de dag op hen afkomt. Helemaal in #Corona-tijd vindt bijna alle communicatie digitaal plaats, hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap gelezen wordt?...

Lees meer
Hoe frame je je boodschap voor meer effect?

Hoe frame je je boodschap voor meer effect?

Gistermiddag kwam er een vriendin bij me over de vloer, zij is ook ondernemer en wilde even met mij sparren over de inzet van marketing voor het dienstenpakket dat ze samen met een compagnon aanbiedt. Het product is goed, kennis is er te over en er moet ergens een...

Lees meer
Hoe Corona kringlooplandbouw kan versnellen

Hoe Corona kringlooplandbouw kan versnellen

,,De plotseling enorme vraag naar lokale producten vergt een andere inrichting van de distributieketen, gericht op directe bezorging bij de consument aan huis. Logistieke processen zijn nog niet voldoende ingericht op korte ketens. Nu er geen andere keuze is, wordt er...

Lees meer

Organisatie

Heb je binnenkort een event, (marketing)actie of communicatiecampagne die je tot in de puntjes goed georganiseerd wilt hebben? Voeg een speciaal, persoonlijk (menselijk) karakter toe voor meer verschil en zorg zo voor een nog beter eindresultaat. Dat is net even die andere, sociale schwung waarmee het succes staat of valt. ‘Men voelt zich gezien en erkend, daar zit momenteel het gat in onze maatschappij’.

Vooraf stemmen we met elkaar de doelstelling en de doelgroep(en) af. Wat past bij jouw missie en visie? Zo rendeert het event niet alleen voor de eigen organisatie, maar heeft het ook een positief effect op de doelgroep, stakeholders en de rest van de maatschappij. Swoeng zorgt voor activatie en versnelling. Ook toe aan een andere (of meer) schwung voor resultaat?

Vrijblijvend een kop koffie/thee drinken kan altijd en levert je sowieso nieuwe inzichten op.

Met impact

Social impact is de impact die jij hebt op je doelgroep, stakeholders en de gehele samenleving. Dit heeft alles te maken met MVO en SO, maar wat is Maatschappelijk Ondernemen (MVO) en wat is het verschil met Sociaal Ondernemen (SO)? Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat bedrijven verantwoordelijkheid (willen) dragen voor maatschappelijke problemen, ze proberen de problemen in ieder geval niet groter te maken. Sociaal ondernemers gaan een stap verder; ze streven ernaar een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen. Zij plaatsen de te realiseren maatschappelijke impact in de kern van hun bedrijfsstrategie en -activiteiten.

Betekeniseconomie
Tot voor kort zaten we nog tot over onze oren in de Kenniseconomie, nu zijn we met elkaar op weg in de Betekeniseconomie. De focus niet langer op zo veel mogelijk geld en winst liggen, maar op maatschappelijke meerwaarde (geluk). Dit past bij de behoefte aan meer zingeving en betekenis in het werk. Klanten kiezen steeds meer voor dat specifieke product of die dienst waar een goed verhaal achter zit. Dit geldt niet alleen voor de externe omgeving, maar ook intern. Voor de medewerkers is het van belang dat zij zich goed en gekend voelen bij hun werkgever, dat ze het gevoel hebben een zinvolle bijdrage te leveren. Het toegevoegde sociale aspect maakt het (concurrentie)verschil.

Coaching
Steeds vaker komen ondernemers, ZZP-ers bij me met de vraag of ik hen wil helpen om hun bedrijf, vakmanschap in de schijnwerpers te zetten. Welke communicatiestrategie is nodig en welke middelen zet je in? Mijn onderscheidend vermogen ligt in het zoeken naar de mens achter de vraag. Ik probeer te achterhalen waar de vonk een vlammetje wordt. Wanneer ga jij stralen en krijg jij energie? Daar kun je je (natuurlijk) het beste op focussen, daar ligt immers de intrinsieke motivatie. Inmiddels heb ik een aantal mensen mogen begeleiden en hen geholpen met de opzet van marketing-communicatie die voor hen werkt.

Social impact; spread the word!
Last but not least: spread the word! Laat de world maar weten waar jouw intrinsieke motivatie ligt en waar jij je mee bezig houdt. Communiceer vanuit je authentieke persoonlijkheid. Dit levert inspiratie voor anderen op en vast sympathie bij je stakeholders. Je maakt je identiteit op een compleet eigen manier extern duidelijk. Je werkt op een positieve manier aan je imago en daarmee onderscheidend in een concurrerende markt. Let op: het moet ECHT zijn en authentiek, anders wordt het al snel greenwashing. Swoeng helpt met identiteits- en imagovraagstukken. Ze helpt je met de realisatie; van plan tot uitvoering met als resultaat een gunstig rendement. Niet alleen financieel, maar juist ook in maatschappelijke baten. Die twee kunnen samen gaan, mits er een gefundeerd plan aan ten grondslag ligt en dit tot in detail goed wordt uitgevoerd.

Wie & Why

De eigenaar van Communicatie-Marketing-Organisatiebureau met-Swoeng is Carla Boonstra. Ze heeft in haar professionele carrière ervaring opgedaan bij tal van bedrijven en organisaties, de meesten in de profit sector.  De profit en non-profit sector hebben heel verschillende werkwijzen. Met-swoeng voegt de krachtige slagvaardige en resultaatgerichte werkwijze van de profit sector toe aan de opdrachten die ze uitvoert voor de non profit sector. Daarbij wordt de sociale factor naar voren gehaald en op ingespeeld, de P van People is van prominent belang bij verandering van houding en gedrag. Deze menselijke waarde verdwijnt steeds meer uit de samenleving, terwijl juist daar het verschil mee te maken is.

Carla is sterk in het concretiseren van strategische communicatievraagstukken naar te behalen doelen. Ze neemt de opdrachtgever aan de hand in de ontwikkeling van een plan met daarin vermeld de acties, incl. uitvoering om de gestelde doelen te behalen. ‘Niet langer praten, maar vooral doen!’ Maar dan wel gefundeerd, op basis van facts en figures en de resultaten worden geëvalueerd.

Ze zorgt hierbij voor een speciale swoeng die net even een ander karakter aan het geheel geeft. Dit ontstaat door de scope te verbreden en buiten de kaders te denken. Daarnaast staat Swoeng voor activatie en versnelling.

Het is niet meer van deze tijd om je met je bedrijf of organisatie alleen te richten op winstmaximalisatie. Je creëert bestaansrecht door je open te stellen voor de wereld om je heen en daar een positieve geste aan toe te voegen. Dat noemen we ‘social impact’; de impact die jij toevoegt aan anderen, aan de samenleving. Deze mogelijkheid heeft ieder bedrijf en organisatie. De vragen zijn: ‘Wil je dit ook oprecht?’ (intrinsieke motivatie) en ‘Hoe doe je dat dan?’

Natuurlijk staat of valt je bestaansrecht met de financiële middelen die je hebt. Voor bedrijven is het essentieel dat de sales doorgaan, zodat de omzet gewaarborgd blijft. Wel zijn er altijd mogelijkheden om goed te doen voor de wereld om je heen. Daar word jij, de samenleving en je eigen medewerkers beter van. De geworpen boomerang komt terug bij je zelf, je doet goed, komt sympathiek over en je gunfactor wordt verhoogd.

Vind jezelf dat je al heel goed bezig bent? De vraag is: Communiceer je ook wat je dan zoal doet? Daarmee inspireer je anderen en komen er steeds meer kringen in het water waardoor stroming ontstaat. Spread the word, Swoeng helpt je graag verder.

Referenties

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Social Media

5 days ago

Met-Swoeng
Dat is (o.a.) het voordeel van werken in Provincie Fryslân : Vandaag brainstormen en projectuitwerking aan het water... Hoe mooi wil je het hebben?Meer info over het project 'Can do it': lnkd.in/e-gqQfQuWageningen University & Research Living Lab Fryslân Agroagenda Annage #Eernewoude #geenstraf #landbouw #voedseltransitie ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

4 weeks ago

Met-Swoeng
Nu: druk bezig met de laatste loodjes voor de organisatie van de bijeenkomst van vanavond in het kerkje in Friens: Brûsplakbijeenkomst Natuurinclusieve (ver)pacht van Living Lab FryslânMet dit thema kunnen we letterlijk en figuurlijk meters maken om de transitie naar een landbouw, die meer in lijn is met de natuur, te realiseren. Tal van verschillende partijen belichten dit onderwerp vanuit hun perspectief. Door deze perspectieven bij elkaar te brengen, de dialoog te faciliteren en verschillende mogelijkheden te presenteren maken we er een brûzjende bijeenkomst van en reiken we de hand voor hulp en aanvullend advies.Het Friesch Dagblad wijdde een spread artikel aan dit thema waarin een aantal sprekers van vanavond en ikzelf worden geciteerd.Lees het artikel hier: ow.ly/GSi450IS9vBI.s.m. Living Lab Fryslân fmf.frl Provincie Fryslân ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

1 month ago

Met-Swoeng
Ik reis niet vaak met de trein, maar vandaag dus wel. En niet voor een korte trip. Ik ben 4 uur en een kwartier 'onder de pannen', de bestemming is Maastricht.Wat een verademing: De Nederlandse Spoorwegen heeft niet stil gestaan vwb WiFi-verbinding. De persberichten, projectplannen, vergaderverzoeken, email en social mediaberichten kunnen gewoon verstuurd worden tijdens de reis. Ben nu helemaal bij, zodat er ook echt 2 dagen gerelaxed kan worden in het #Gulpdal in Provincie Limburg 👌😃💪☀️ ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

We krijgen vragen binnen over onze 3e Brûsplakbijeenkomst. Let op: De herziene datum is 3 maart ipv morgen, het betreft een live bijeenkomst.
Het onderwerp: Compostering & Bokashi.
Opgeven kan via: http://ow.ly/ZIqO50HsyVT

Weten jullie al dat wij op 30 september ism de LandbouwAdviesPool een Kenniscarrousel organiseren?

6 deskundigen geven een workshop over hun vakgebied. Als boer kun jij je opgeven voor maximaal 3 thema's.

Meer info: https://www.livinglabfryslan.frl/kenniscaroussel-natuurinclusieve-landbouw-op-30-september/ en opgeven: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebN9jPvvdeJ04zj2rHKlhJ5neQ6M-gU5Z144ZyUMsTLWxS9A/viewform

22/9 in @TheaterSneek: BOER DOET LEVEN! Een inspiratie-avond over de kansen en dilemma's van de landbouwtransitie.

Geïnteresseerd? Bekijk het filmpje van Welmoed van Deinum: http://ow.ly/YQ7P50FVYML
Meer info en via http://ow.ly/lgCm50FVYMM

@Theaorganiseert @TheaterSneek

TIP:
Begin met hekkelen bij een doodlopende watergang bij het doodlopende gedeelte. Slootdieren kunnen zo uitwijken. Kan deze richting uitwerken niet? Stop dan 10 m vr het einde. Wacht even, ga naar het einde en schoon vanaf daar.

Geef je op vr de demo! http://ow.ly/hUJv50FWV4B

Heb jij je al opgegeven voor as. weekend voor n vrijwilligers? Kijk op @NLDOET

Helpen in een boomgaard, bos, zorgboerderij, etc. Ideaal om eens buiten je eigen 'hokje' te kijken. ZINVOL werk en VERRIJKEND voor jezelf!

Ik ben dan bezig met een positiviteitsboost onder jongeren.

Load More...

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact, Carla: 06 8398 0000

Neem contact op