De handen uit de mouwen…

Paintballen, zeilen of een kookworkshop. De meeste teamactiviteiten zijn in het verleden al eens de revue gepasseerd. Tijd voor zinvol vrijwilligerswerk?

Meer informatie >>

Leer samen met je team je klant kennen

Wat beweegt hem in het dagelijkse leven? Waarom kiest hij voor jouw product of dienst? Wat zijn zijn triggerpoints? Ga mee op klantsafari; de leukste en meest effectieve manier om klantgerichter te worden.

Meer informatie >>

Eenzame ouderen

Een samenleving waar mensen naar elkaar omkijken. Het is een bekend probleem dat veel ouderen in een sociaal isolement leven. Biedt jullie team een helpende hand?

Meer informatie >>

 

Swoeng Nieuws

Meer nieuws

Mens of nummer

Mens of nummer

Treffend stuk vanochtend in de Leeuwarder Courant van Saskia van Westhreenen. Ook perfect aansluitend bij een bijeenkomst over de Blue zone in Fryslân waar ik vanochtend bij aanwezig was. Hoeveel signalen moet de overheid nog krijgen voordat er een veranderingsproces...

Lees meer
Overhandiging rapport aan gedeputeerde De Rouwe

Overhandiging rapport aan gedeputeerde De Rouwe

Op donderdag 28 november was het dan eindelijk zover. Het formele moment van de overhandiging van het rapport over het onderzoek naar de sociale kant van de (circulaire) economie aan gedeputeerde Sander de Rouwe De uitreiking vond plaats tijdens het circulair café van...

Lees meer
Wat kunnen wij leren van aboriginals?

Wat kunnen wij leren van aboriginals?

Wat kunnen wij leren van Aborigines? Hoe gaan zij om met de natuur, water en andere duurzame thema’s? Welke rol speelt spiritualiteit hierbij? Omrop Fryslân bracht mijn verhaal in beeld en zond eind augustus een radio-interview uit.

Lees meer

Marketing & Communicatie

Marketing en Communicatie. Een twee-eenheid die vandaag de dag niet meer los te koppelen is, beide vakgebieden hebben elkaar nodig om succesvol te zijn. Het ouderwetse hokjesdenken is voorbij en daardoor is het lastiger om de boodschap bij een duidelijk omlijnde doelgroep te krijgen. Jouw doelgroep moet in de brij van alle prikkels nog interesse hebben in jouw boodschap. Hoe doe je dat? Door engagement met je product / dienst te creëren!

Hoe onderscheid je je dan als aanbieder t.o.v. je concullega’s? Ook dat wordt lastiger. Markten zijn door internet en social media veel transparanter geworden, met één druk op de knop staat immers een vergelijking op het scherm. Weet dat we aan de voet staan van een nieuwe economie, namelijk de Betekeniseconomie. Het gat in de maatschappij, is het nieuwe gat in de markt. Betekenisvol werken en leveren wordt het nieuwe concurrentievoordeel. Wie niet betekenisvol werkt voor zijn medewerkers, klanten en stakeholders verdwijnt van het speelveld. Wat je levert moet goed voor jezelf zijn, maar ook voor de ander en je omgeving. Dit wordt de nieuwe norm in het bedrijfsleven. Carla zet de bereidheid van organisaties om in concrete acties die niet alleen een merk versterken, maar ook impact op de samenleving hebben.

Klantsafari

Ken jij je klant / doelgroep van haver tot gort? Of zijn er nog best wel veel vraagtekens? Aanrader: ga mee op Klantsafari; de meest leuke en effectieve manier om je doelgroep te leren kennen en vervolgens het verschil te kunnen maken. Carla organiseert dit van A-Z met als uiteindelijk resultaat:

  • Duidelijke omschrijving van je doelgroep.
  • Hoe is nu de aansluiting met de gewenste klant? Waar zitten de witte vlekken?
  • Gemotiveerd team dat opereert vanuit een gedeelde ervaring.
  • Advies voor een naadloze aansluiting op je doelgroep binnen je marketingfunnel.

Marketing-communicatie advies

Hoe ver ben jij met je transitie? Carla helpt graag om deze swoeng te integreren binnen jouw bedrijfsvoering door:

  • Ontwikkeling van marketing-communicatie strategie met social impact
  • Advies en hulp bij de uitvoering. Zodat  jij succesvol bent en blijft.

Overhandiging rapport aan gedeputeerde De Rouwe

Overhandiging rapport aan gedeputeerde De Rouwe

Op donderdag 28 november was het dan eindelijk zover. Het formele moment van de overhandiging van het rapport over het onderzoek naar de sociale kant van de (circulaire) economie aan gedeputeerde Sander de Rouwe De uitreiking vond plaats tijdens het circulair café van...

Lees meer
Marcom-strategie voor duurzame vakantieparken

Marcom-strategie voor duurzame vakantieparken

De betreffende vakantieparken op Terschelling zijn duurzaam tot in de vezels, alleen... aan de voorkant is dit niet zichtbaar bij het boeken van de accommodaties. Carla helpt bij de ontwikkeling van een Marcom-strategie waarbij de identiteit en USP's veel beter tot...

Lees meer

Organisatie

Heb je binnenkort een event, marketingactie of communicatiecampagne die je tot in de puntjes goed georganiseerd wilt hebben? Voeg een speciaal karakter toe voor meer verschil en zorg zo voor een nog beter eindresultaat. Dat is net even die andere swoeng waarmee het succes staat of valt.

Vooraf stemmen we met elkaar de doelstelling en de doelgroep(en) af. Welk maatschappelijk element kunnen we nog toevoegen? Wat past bij jouw missie en visie? Zo rendeert het event niet alleen voor de eigen organisatie, maar heeft het ook een positief effect op de anderen de samenleving. Swoeng zorgt voor activatie en versnelling. Ook toe aan een nieuwe swoeng?

Vrijblijvend een kop koffie/thee drinken kan altijd en levert je sowieso nieuwe inzichten op.

Maatschappelijk ondernemen

Wat is Maatschappelijk Ondernemen (MVO) en wat is het verschil met Sociaal Ondernemen (SO)? Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat bedrijven verantwoordelijkheid (willen) dragen voor maatschappelijke problemen, ze proberen de problemen in ieder geval niet groter te maken. Sociaal ondernemers die een stap verder gaan, streven ernaar een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen. Zij plaatsen de te realiseren maatschappelijke impact in de kern van hun bedrijfsstrategie en -activiteiten.

Betekeniseconomie
Tot voor kort zaten we nog tot over onze oren in de Kenniseconomie,  nu zijn we met elkaar de eerste stappen aan het zetten in een nieuw soort economie; namelijk de Betekeniseconomie. In de Betekeniseconomie zal de focus niet langer op zo veel mogelijk geld en winst liggen, maar  op maatschappelijke meerwaarde (geluk). Dit past bij de behoefte aan meer zingeving en betekenis in het werk. Klanten kiezen steeds meer voor dat specifieke product of die dienst waar een goed verhaal achter zit. Dit geldt niet alleen voor de externe omgeving, maar ook intern. Voor de medewerkers is het van belang dat zij zich goed en gekend voelen bij hun werkgever, dat ze het gevoel hebben een zinvolle bijdrage te leveren.

Bedrijfsuitjes
Steeds meer bedrijven voeren een beleid dat vrijwilligerswerk onder werktijd stimuleert. Want dit draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het vergroot de binding met de samenleving. Het vraagt mensen om op een andere manier naar vraagstukken te kijken en spreekt andere vaardigheden aan. En het geeft medewerkers energie om iets zinvols te kunnen bijdragen aan de maatschappij. Nog een aangenaam bijkomend voordeel: Vanuit het perspectief van bedrijfsuitjes is de huidige WKR (werkkostenregeling) een zegen voor de samenleving. Maatschappelijke bedrijfsuitjes zijn namelijk vrijgesteld en vallen hierdoor buiten het WKR-budget!

Spread the word!
Last but not least: spread the word! Laat de world maar weten dat jij je als organisatie hiermee bezig houdt en wat je zoal doet. Dit levert vast sympathie bij je stakeholders op en werkt onderscheidend in een concurrerende markt. Swoeng helpt je graag bij de realisatie hiervan; van plan tot uitvoering.

Teamevents

Een event met Swoeng staat voor beleving en vooral het opdoen van een onvergetelijke ervaring. Door de koppeling met een sociaal maatschappelijk of natuurlijk doel wordt er een verbinding tot stand gebracht die voelbaar is in het hart. Met elkaar doe je zo een onvergetelijke ervaring op. Plezier, Voldoening, Bezinning, Bewustwording en Aandacht voor elkaar staan voorop

Geen teamevent is hetzelfde, dat is logisch. Altijd zijn de omstandigheden anders en de mensen maken zelf het event. Op basis van de Missie en Visie van het bedrijf of organisatie dat het event boekt en de specifieke wensen van de opdrachtgever maken dat het een event op maat wordt. Vanwege het karakter van de events past het heel goed om er een workshop Werkgeluk, Verbinding, Beter Communiceren of Teambuilding aan vast te koppelen.

Hieronder lees je een aantal voorbeelden van wat eerder uitgevoerd is. De mogelijkheden zijn legio, neem gerust vrijblijvend contact op met Carla.

Wadlopen in weer en wind

Wadlopen in weer en wind

Wat was het vies weer op donderdag 29 november! Regen en harde wind zorgden voor herfstachtige sferen. Toch ging het teamevent dat in het teken stond van Werkgeluk gewoon door. Wat een bikkels zaten er in de groep! 's Ochtends gingen we het Wad op. Juist in barre...

Lees meer
Netwerkevent in de Alde Feanen

Netwerkevent in de Alde Feanen

Op 12 oktober heeft een groep enthousiaste ondernemers en professionals elkaar beter leren kennen op een nieuwe, verfrissende manier. We hebben flink wat werk verzet met z'n allen door in een deel van het Nationaal park boompjes en struiken te verwijderen die de rest...

Lees meer
Succesvolle Kook- & Dialoogsessie bij Zienn

Succesvolle Kook- & Dialoogsessie bij Zienn

Op donderdag 7 juni hebben meerdere bedrijven en organisaties meegedaan aan een kooksessie voor en met daklozen. Geweldig om te zien en ervaren wat voor mooie verbindingen er ontstaan als mensen met een totaal verschillende achtergrond zich open opstellen t.o.v. elkaar.

Lees meer

Wie & Why

De eigenares van Communicatie-Marketing-Organisatiebureau Swoeng is Carla Boonstra. Ze heeft in haar professionele carrière ervaring opgedaan bij tal van bedrijven en organisaties (profit en non profit). Door het doen van vrijwilligerswerk heeft ze ook uitgebreid kennis gemaakt met sociaal maatschappelijke instellingen en natuurorganisaties. Deze sectoren hebben heel verschillende werkwijzen. Door ze cross sectoraal met elkaar te verbinden, worden beide organisaties krachtiger en ontstaat een win-win situatie. Doordat Carla beide petten kan opzetten, verloopt de samenwerking soepel en snijdt het mes aan twee kanten. Carla houdt ervan om strategische communicatievraagstukken te vertalen naar te behalen doelen. Vervolgens worden daar concrete projecten aan gekoppeld die social impact realiseren.

Ze zorgt hierbij voor een speciale swoeng die net even een ander karakter aan het geheel geeft. Dit ontstaat door de scope te verbreden en buiten de kaders te denken. Daarnaast staat Swoeng voor activatie en versnelling.

Het is niet meer van deze tijd om je met je bedrijf of organisatie alleen te richten op winstmaximalisatie. Je creëert bestaansrecht door je open te stellen voor de wereld om je heen en daar een positieve geste aan toe te voegen. Deze power en mogelijkheden heeft ieder bedrijf. De vragen zijn: ‘Wil je dit ook oprecht?’ en ‘Hoe doe je dat dan?’

Natuurlijk staat of valt je bestaansrecht met de financiële middelen die je hebt, deze inkomstenstroom is essentieel. Wel zijn er altijd mogelijkheden om goed te doen voor de wereld om je heen. Daar wordt jij, de samenleving en je eigen medewerkers beter van. De geworpen boomerang komt terug bij je zelf, je doet goed, komt sympathiek over en je gunfactor wordt verhoogd. Vind jezelf dat je al heel goed bezig bent? De vraag is: Communiceer je ook wat je dan zoal doet? Spread the word, Swoeng helpt je graag verder.

Referenties

Martha Buning – Eigenaar Scrum.frl

Martha Buning – Eigenaar Scrum.frl

Wat een mooie ervaring! We zijn met-Swoeng aan het koken geweest bij de daklozenopvang, een doelgroep waar je anders niet mee in aanraking komt. Goed georganiseerd en top begeleid door Carla, die haar mannetje staat. En er kwamen prachtige gesprekken op gang, een (team)uitje die nog lang blijft hangen!

Lees meer
Martin Cnossen – directeur Merk Fryslân

Martin Cnossen – directeur Merk Fryslân

Carla is een gedreven en deskundig marketeer, bewaakt de belangen van de organisatie en is uiterst betrokken. Het werken voor een regiomarketingorganisatie is multidisciplinair; strategie, nationale en internationale doelgroepen, online en offline, beursbezoek, maar ook een ingewikkelde dynamiek met stakeholders (ondernemers en overheid).

Lees meer

Social Media

2 weeks ago

Met-Swoeng

Nu aanwezig tijdens de ondernemersavond ZW-Fryslân, thema: Sociaal ondernemerschap. Wat valt op? Het gaat m.n. over het in dienst nemen van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Hartstikke goed, maar sociaal ondernemerschap biedt veel meer mogelijkheden! Zowel in- als extern.

Kom morgen naar het Circulair café om 15.30 in Campus Fryslân, daar staat de sociale kant vd circulaire economie centraal. Laat je inspireren en we zijn natuurlijk ook benieuwd naar jouw ideeën. #sociaalwerkgeverschap #duurzaam #ondernemers #inclusievesamenleving @denormaalstezaak
...

View on Facebook

8/11 was het formele moment van de overhandiging van het onderzoeksrapport naar de sociale kant van de (circulaire) economie aan gedeputeerde Sander de Rouwe Locatie: @CampusFryslan tijdens circulair café van @CirculairFRL

https://met-swoeng.nl/2019/12/03/overhandiging-rapport-aan-gedeputeerde-de-rouwe/

@carboonstra ism @gooitz

Gaaf initiatief en vooral goed om te lezen dat het zo goed werkt. #Gelukop1 Een soortgelijk initiatief zou in @provfryslan ook goed passen. Stewards en stewardessen verruilen vliegtuig voor verpleeghuis | NOS - https://nos.nl/l/2306964 @carboonstra @CirculairFRL #bredewelvaart

Hierbij de link naar het interview dat gisteren te zien was op @OmropFryslan In de link onderaan het artikel is het radio-interview te beluisteren, waar @carboonstra meer info kwijt kan. http://ow.ly/G4BR50vNxPL

Hopelijk werkt de filosofie vd aboriginals door in @provfryslan!

Leuk! @OmropFryslan besteedt morgenavond aandacht aan mijn bezoeken aan de aboriginals v afgelopen mnd. Wat kunnen wij in @provfryslan van deze oude beschaving leren v o.a. hun omgang met de natuur? Morgenmiddag opnames in @NationaalParkAF en morgenavond op de buis.

2
Load More...

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact.

Neem contact op

Aanmelden nieuwsbrief