Swoeng Nieuws

Tip 3. Contactfrequentie

Tip 3. Contactfrequentie

Je wilt dat je doelgroep je boodschap leest, ziet, tot zich neemt en in actie komt. Dat is nogal wat, dat je vraagt... Hoe bereik je dat? Hier is niet één stelregel voor te noemen waardoor dit lukt, dit hangt af van tal van factoren. Denk voorafgaande aan een campagne...

Tip 2. Wat is je doel?

Tip 2. Wat is je doel?

Bedenk van te voren wat je precies met je boodschap wilt bereiken. Wil je alleen dat mensen luisteren en dat je ze kennis / informatie bijbrengt of wil je dat er een houding- of gedragsverandering optreedt? Bijvoorbeeld: enthousiast maken, accepteren of kopen. Een...

Tip 1. Hou het kort

Tip 1. Hou het kort

Zo valt je boodschap meer op en wordt 'ie überhaupt gelezen. Mensen zijn overprikkeld door alle info die vandaag de dag op hen afkomt. Helemaal in #Corona-tijd vindt bijna alle communicatie digitaal plaats, hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap gelezen wordt?...

Hoe frame je je boodschap voor meer effect?

Hoe frame je je boodschap voor meer effect?

Gistermiddag kwam er een vriendin bij me over de vloer, zij is ook ondernemer en wilde even met mij sparren over de inzet van marketing voor het dienstenpakket dat ze samen met een compagnon aanbiedt. Het product is goed, kennis is er te over en er moet ergens een...

Hoe Corona kringlooplandbouw kan versnellen

Hoe Corona kringlooplandbouw kan versnellen

,,De plotseling enorme vraag naar lokale producten vergt een andere inrichting van de distributieketen, gericht op directe bezorging bij de consument aan huis. Logistieke processen zijn nog niet voldoende ingericht op korte ketens. Nu er geen andere keuze is, wordt er...

Videobellen: Privacy en etiquette

Videobellen: Privacy en etiquette

Privacy Wist je dat Zoom momenteel gemiddeld 240.000 keer per dag gedownload wordt? (bron: Emerce) Zoomen bevalt mij heel goed, al bleek laatst dat het bedrijf het niet zo nauw neemt met de privacy. Inmiddels heeft Zoom beterschap beloofd en verkoopt het bedrijf geen...

Naast al het nare, maakt Covid-19 veel creativiteit en warmte los

Naast al het nare, maakt Covid-19 veel creativiteit en warmte los

Veel ouderen zitten momenteel in isolatie; heel vervelend dat ze dit nog moeten meemaken tijdens hun laatste levensfase. Nu de ouderen niet meer fysiek bezocht mogen worden, worden familieleden en de rest van Nederland heel creatief om toch vooral in verbinding met elkaar te blijven staan.

Iedereen aan het werk? Dat kan.

Iedereen aan het werk? Dat kan.

Het aantal mensen in Rotterdam met een uitkering daalt al twee jaar sneller dan in de andere grote steden. 33.521 mensen zijn het er nu. ,,Iedereen aan het werk? Dat kan.’’ Hoe lukt het Rotterdam om deze grote daling t.o.v. andere Randsteden te realiseren? Door...

Boeiende tijden

Boeiende tijden

Wat leven we toch in een boeiende tijd! Van alle kanten wordt duidelijk dat we in een kantelperiode zitten. Kijk om je heen en signaleer zelf het volgende (in tal van sectoren): Collectief unheimisch gevoel dat verandering in de lucht hangt Steeds meer conflicten...

Mens of nummer

Mens of nummer

Treffend stuk vanochtend in de Leeuwarder Courant van Saskia van Westhreenen. Ook perfect aansluitend bij een bijeenkomst over de Blue zone in Fryslân waar ik vanochtend bij aanwezig was. Hoeveel signalen moet de overheid nog krijgen voordat er een veranderingsproces...

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact.

Neem contact op

Aanmelden nieuwsbrief