Swoeng Nieuws

Taal = krachtig!

Taal = krachtig!

We hebben vast allemaal wel eens ervaren hoe krachtig taal kan zijn, een ieder heeft daarin zijn eigen herinneringen en voorbeelden. Het begon vroeger al op de basisschool. Je ouders of vriendjes konden dan wel zeggen: ‘Schelden, schelden doet niet zeer, …. ‘. Maar...

Er is geen partij tegen natuur

Er is geen partij tegen natuur

Natuur en het belang van linguïstiek. Linguïstiek staat voor taalwetenschap. Taal is prachtig, omdat het mogelijk maakt ervaringen uit te wisselen, van elkaar te leren, met elkaar te overleggen en ons denkvermogen te vergroten door onze gedachten te verbinden met die...

10 Geboden voor een effectieve digitale werksessie

10 Geboden voor een effectieve digitale werksessie

Net zoals vast een ieder van jullie volg ik vrij veel digitale bijeenkomsten en organiseer ik zelf een aantal. Het begint bij het begin, zoals bij alles wat met communicatie te maken heeft. 'Wat is je doelstelling en wie is je doelgroep?' Belangrijkste tip: Probeer...

Wie heeft een plekje over voor een aantal perenbomen?

Wie heeft een plekje over voor een aantal perenbomen?

Meerbomen.nu heeft 150.000 perenbomen in de aanbieding, die als gevolg van het coronavirus niet verkocht zijn. De kweker geeft ze via dit initiatief een 2e kans. Hartstikke mooi! Maar al die duizenden bomen hebben natuurlijk wel een plekje nodig. Urgenda probeert voor...

Tip 3. Contactfrequentie

Tip 3. Contactfrequentie

Je wilt dat je doelgroep je boodschap leest, ziet, tot zich neemt en in actie komt. Dat is nogal wat, dat je vraagt... Hoe bereik je dat? Hier is niet één stelregel voor te noemen waardoor dit lukt, dit hangt af van tal van factoren. Denk voorafgaande aan een campagne...

Tip 2. Wat is je doel?

Tip 2. Wat is je doel?

Bedenk van te voren wat je precies met je boodschap wilt bereiken. Wil je alleen dat mensen luisteren en dat je ze kennis / informatie bijbrengt of wil je dat er een houding- of gedragsverandering optreedt? Bijvoorbeeld: enthousiast maken, accepteren of kopen. Een...

Tip 1. Hou het kort

Tip 1. Hou het kort

Zo valt je boodschap meer op en wordt 'ie überhaupt gelezen. Mensen zijn overprikkeld door alle info die vandaag de dag op hen afkomt. Helemaal in #Corona-tijd vindt bijna alle communicatie digitaal plaats, hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap gelezen wordt?...

Hoe frame je je boodschap voor meer effect?

Hoe frame je je boodschap voor meer effect?

Gistermiddag kwam er een vriendin bij me over de vloer, zij is ook ondernemer en wilde even met mij sparren over de inzet van marketing voor het dienstenpakket dat ze samen met een compagnon aanbiedt. Het product is goed, kennis is er te over en er moet ergens een...

Hoe Corona kringlooplandbouw kan versnellen

Hoe Corona kringlooplandbouw kan versnellen

,,De plotseling enorme vraag naar lokale producten vergt een andere inrichting van de distributieketen, gericht op directe bezorging bij de consument aan huis. Logistieke processen zijn nog niet voldoende ingericht op korte ketens. Nu er geen andere keuze is, wordt er...

Videobellen: Privacy en etiquette

Videobellen: Privacy en etiquette

Privacy Wist je dat Zoom momenteel gemiddeld 240.000 keer per dag gedownload wordt? (bron: Emerce) Zoomen bevalt mij heel goed, al bleek laatst dat het bedrijf het niet zo nauw neemt met de privacy. Inmiddels heeft Zoom beterschap beloofd en verkoopt het bedrijf geen...

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact, Carla: 06 8398 0000

Neem contact op

    Aanmelden nieuwsbrief