Focus…

Het liefst bereik je iedereen en zorg je dat iedereen verandert qua kennis, houding en/of gedrag. Dit is niet realistisch en veel te kostbaar. Dus: op wie en waar focus jij je op?

Meer informatie >>

 

Doelgroepsafari

Wat beweegt jouw doelgroep in het dagelijkse leven? Is dit wel de doelgroep met de meeste potentie? Ga mee op doelgroepsafari; de leukste en meest effectieve manier om klantgerichter te worden.

Meer informatie >>

De handen uit de mouwen…

Paintballen, zeilen of een kookworkshop. De meeste teamactiviteiten zijn in het verleden al eens de revue gepasseerd. Tijd voor zinvol vrijwilligerswerk?

Meer informatie >>

Swoeng Nieuws

Meer nieuws

Mens of nummer

Mens of nummer

Treffend stuk vanochtend in de Leeuwarder Courant van Saskia van Westhreenen. Ook perfect aansluitend bij een bijeenkomst over de Blue zone in Fryslân waar ik vanochtend bij aanwezig was. Hoeveel signalen moet de overheid nog krijgen voordat er een veranderingsproces...

Lees meer
Overhandiging rapport aan gedeputeerde De Rouwe

Overhandiging rapport aan gedeputeerde De Rouwe

Op donderdag 28 november was het dan eindelijk zover. Het formele moment van de overhandiging van het rapport over het onderzoek naar de sociale kant van de (circulaire) economie aan gedeputeerde Sander de Rouwe De uitreiking vond plaats tijdens het circulair café van...

Lees meer
Wat kunnen wij leren van aboriginals?

Wat kunnen wij leren van aboriginals?

Wat kunnen wij leren van Aborigines? Hoe gaan zij om met de natuur, water en andere duurzame thema’s? Welke rol speelt spiritualiteit hierbij? Omrop Fryslân bracht mijn verhaal in beeld en zond eind augustus een radio-interview uit.

Lees meer

Marketing & Communicatie

Je hebt een uitdaging op communicatie- of marketinggebied. Je hebt een fantastisch product of dienst ontwikkeld, maar de urge to buy is er nog niet / het bewustzijn is er nog niet om anders te handelen / de acceptatie is er nog niet bij je doelgroep.

Het succesvol overbrengen van je boodschap
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap overkomt en evenzo belangrijk; dat er iets mee gedaan wordt? Je kunt alles uit de kast trekken, zowel offline als online en toch nog constateer je dat het niet het gewenste effect heeft. Wat werkt dan wel? Door er een andere schwoeng aan te geven. Je boodschap is hetzelfde, maar je framed het anders of je zet andere, effectiever werkende middelen in waardoor je wèl succesvol bent.

Social impact
Ik maak me hard om social impact te realiseren. Dit is niet eenvoudig; alles wat je inzet aan communicatiemiddelen moet kloppen en synergetisch werken, dan pas merk je effect. Social impact realiseer je veel beter als je naast online en offline middelen, ervaring en beleving inzet. Pas door iets zelf te ervaren en te beleven valt het kwartje bij de doelgroep en verandert houding en gedrag.

Betekeniseconomie
Het bovengenoemde pas ik toe in de context van de Betekeniseconomie; het tijdperk waar we nu in zitten. Het gat in de maatschappij, is het nieuwe gat in de markt. Betekenisvol werken en leveren wordt het nieuwe concurrentievoordeel. Wie niet betekenisvol werkt voor zijn medewerkers, klanten en stakeholders verdwijnt van het speelveld. Wat je levert moet goed voor jezelf zijn, maar ook voor de ander en je omgeving. Ik geloof er heilig in dat dit de nieuwe norm in het bedrijfsleven wordt en hier zet ik mij graag voor in. Niet alleen door het maken van plannen, maar juist door het omzetten van plannen naar concrete acties. Deze andere schwoeng zorgt voor creativiteit, snelheid, geeft energie en vooral effect.

Verbinding rondom Súd Ie

Verbinding rondom Súd Ie

Hoe vermarkt je deze nieuwe landschapsroute tussen Dokkum, terpdorpen en Lauwersmeer effectief? En hoe zorg je er dan voor dat herstelde verbindingsroutes in beeld komen bij en veelvuldig gebruikt gaan worden door watersporters, fietsers en wandelaars? Hoe kun je samen met andere marketingorganisaties zorgen voor een zo’n groot mogelijk bereik?

Lees meer
Ontwikkeling corporate identity Friesland

Ontwikkeling corporate identity Friesland

2017 – Friesland werd op velerlei wijze in de media gebracht door diverse regio-marketing organisaties, recreatieondernemers en de Provinsje Fryslân. Er was geen consensus en er zat geen duidelijke lijn in de wijze van profilering. Hoe is het gelukt om uniformiteit in huisstijl te krijgen en een knaller van een campagne te ontwikkelen?

Lees meer
WaterFestival

WaterFestival

Op 29 en 30 april vond in Leeuwarden – the Capital of Watertechnology – het WaterFestival plaats als onderdeel van WaterConnecting2018. Water in al haar verschijningsvormen kwam voorbij. Het doel was Friezen meer waterbewust te maken. Swoeng was verantwoordelijk voor de vrijwilligerscoördinatie en deels voor marketing-communicatie, van A – Z.

Lees meer

Organisatie

Heb je binnenkort een event, marketingactie of communicatiecampagne die je tot in de puntjes goed georganiseerd wilt hebben? Voeg een speciaal karakter toe voor meer verschil en zorg zo voor een nog beter eindresultaat. Dat is net even die andere schwoeng waarmee het succes staat of valt.

Vooraf stemmen we met elkaar de doelstelling en de doelgroep(en) af. Welk maatschappelijk element kunnen we nog toevoegen? Wat past bij jouw missie en visie? Zo rendeert het event niet alleen voor de eigen organisatie, maar heeft het ook een positief effect op de anderen de samenleving. Swoeng zorgt voor activatie en versnelling. Ook toe aan een andere swoeng voor meer resultaat?

Vrijblijvend een kop koffie/thee drinken kan altijd en levert je sowieso nieuwe inzichten op.

Maatschappelijk ondernemen

Wat is Maatschappelijk Ondernemen (MVO) en wat is het verschil met Sociaal Ondernemen (SO)? Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat bedrijven verantwoordelijkheid (willen) dragen voor maatschappelijke problemen, ze proberen de problemen in ieder geval niet groter te maken. Sociaal ondernemers die een stap verder gaan, streven ernaar een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen. Zij plaatsen de te realiseren maatschappelijke impact in de kern van hun bedrijfsstrategie en -activiteiten.

Betekeniseconomie
Tot voor kort zaten we nog tot over onze oren in de Kenniseconomie,  nu zijn we met elkaar de eerste stappen aan het zetten in een nieuw soort economie; namelijk de Betekeniseconomie. In de Betekeniseconomie zal de focus niet langer op zo veel mogelijk geld en winst liggen, maar  op maatschappelijke meerwaarde (geluk). Dit past bij de behoefte aan meer zingeving en betekenis in het werk. Klanten kiezen steeds meer voor dat specifieke product of die dienst waar een goed verhaal achter zit. Dit geldt niet alleen voor de externe omgeving, maar ook intern. Voor de medewerkers is het van belang dat zij zich goed en gekend voelen bij hun werkgever, dat ze het gevoel hebben een zinvolle bijdrage te leveren.

Bedrijfsuitjes
Steeds meer bedrijven voeren een beleid dat vrijwilligerswerk onder werktijd stimuleert. Want dit draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het vergroot de binding met de samenleving. Het vraagt mensen om op een andere manier naar vraagstukken te kijken en spreekt andere vaardigheden aan. En het geeft medewerkers energie om iets zinvols te kunnen bijdragen aan de maatschappij. Nog een aangenaam bijkomend voordeel: Vanuit het perspectief van bedrijfsuitjes is de huidige WKR (werkkostenregeling) een zegen voor de samenleving. Maatschappelijke bedrijfsuitjes zijn namelijk vrijgesteld en vallen hierdoor buiten het WKR-budget!

Spread the word!
Last but not least: spread the word! Laat de world maar weten dat jij je als organisatie hiermee bezig houdt en wat je zoal doet. Dit levert vast sympathie bij je stakeholders op en werkt onderscheidend in een concurrerende markt. Swoeng helpt je graag bij de realisatie hiervan; van plan tot uitvoering met als resultaat een gunstig rendement.

Teamevents

Een event met Swoeng staat voor beleving en vooral het opdoen van een onvergetelijke ervaring. Door de koppeling met een sociaal maatschappelijk of natuurlijk doel wordt er een verbinding tot stand gebracht die voelbaar is in het hart. Met elkaar doe je zo een onvergetelijke ervaring op. Plezier, Voldoening, Bezinning, Bewustwording en Aandacht voor elkaar staan voorop.

Geen teamevent is hetzelfde, dat is logisch. Altijd zijn de omstandigheden anders en de mensen maken zelf het event. Op basis van de Missie en Visie van het bedrijf of organisatie dat het event boekt en de specifieke wensen van de opdrachtgever maken dat het een event op maat wordt. Vanwege het karakter van de events past het heel goed om er een workshop Werkgeluk, Verbinding, Beter Communiceren of Teambuilding aan vast te koppelen.

Hieronder lees je een aantal voorbeelden van wat eerder uitgevoerd is. De mogelijkheden zijn legio, neem gerust vrijblijvend contact op met Carla.

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Wie & Why

De eigenares van Communicatie-Marketing-Organisatiebureau Swoeng is Carla Boonstra. Ze heeft in haar professionele carrière ervaring opgedaan bij tal van bedrijven en organisaties (profit en non profit). Door het doen van vrijwilligerswerk heeft ze ook uitgebreid kennis gemaakt met sociaal maatschappelijke instellingen en natuurorganisaties. Deze sectoren hebben heel verschillende werkwijzen. Door ze cross sectoraal met elkaar te verbinden, worden beide organisaties krachtiger en ontstaat een win-win situatie. Doordat Carla beide petten kan opzetten, verloopt de samenwerking soepel en snijdt het mes aan twee kanten. Carla houdt ervan om strategische communicatievraagstukken te vertalen naar te behalen doelen. Vervolgens worden daar concrete projecten aan gekoppeld die social impact realiseren.

Ze zorgt hierbij voor een speciale swoeng die net even een ander karakter aan het geheel geeft. Dit ontstaat door de scope te verbreden en buiten de kaders te denken. Daarnaast staat Swoeng voor activatie en versnelling.

Het is niet meer van deze tijd om je met je bedrijf of organisatie alleen te richten op winstmaximalisatie. Je creëert bestaansrecht door je open te stellen voor de wereld om je heen en daar een positieve geste aan toe te voegen. Deze power en mogelijkheden heeft ieder bedrijf. De vragen zijn: ‘Wil je dit ook oprecht?’ en ‘Hoe doe je dat dan?’

Natuurlijk staat of valt je bestaansrecht met de financiële middelen die je hebt, deze inkomstenstroom is essentieel. Wel zijn er altijd mogelijkheden om goed te doen voor de wereld om je heen. Daar wordt jij, de samenleving en je eigen medewerkers beter van. De geworpen boomerang komt terug bij je zelf, je doet goed, komt sympathiek over en je gunfactor wordt verhoogd. Vind jezelf dat je al heel goed bezig bent? De vraag is: Communiceer je ook wat je dan zoal doet? Spread the word, Swoeng helpt je graag verder.

Referenties

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Social Media

1 month ago

Met-Swoeng

Eindelijk weer eens een event buitenshuis en ook nog in de buitenlucht. Het was vanmiddag letterlijk houden en keren met de harde rukwinden, maar alles is goed gegaan en de partytent is overeind gebleven in #Haskerdyken. 😊

Vandaag vond de feestelijke start plaats van het eerste CO2-reductieproject Valuta voor Veen in Nederland. Hiermee komen de eerste gecertificeerde CO2-certificaten op de vrijwillige markt beschikbaar. Na jarenlange voorbereiding was vandaag het moment aangebroken dat de eerste CO2-certificaten verkocht zijn, waardoor boer Miedema het waterpeil van zijn land (32 hectare) in het veenweidegebied kon ophogen.

Dit project is onderdeel van het Friese veenweideprogramma en is uitgevoerd door de Noardlike Fryske Wâlden, It lege Midden, Projecten LTO Noord en de Friese Milieu Federatie.

Ik ben betrokken als marketing-communicatie coördinator bij het landelijke online platform waarop de transacties van de CO2-certificaten gaan plaatsvinden. Vandaag fijn samengewerkt met Monique Plantinga Arnoud de Vries Johan Dirk van der Schaaf en Q. Gerard Adema

lnkd.in/dzk6YF3
...

View on Facebook

2 months ago

Met-Swoeng

Nog steeds vindt het merendeel van communicatie digitaal plaats vanwege #Corona. De regels zijn inmiddels versoepeld, maar het aantal bijeenkomsten is nog maar beperkt. Hoe zorg je binnen dit online speelveld voor een effectieve communicatiestrategie die werkt?

De komende periode deel ik wekelijks een communicatietip met je. Adviezen, weetjes en handigheden die je helpen om (nog enigszins) op te vallen tussen alle andere uitingen en ervoor zorgen dat je resultaat boekt.

Deze week staat tip 2. centraal: WAT IS JE DOEL? Lees er alles over op: ow.ly/BLo550zXnk4

Een tipje van de sluier: Bedenk van te voren wat je precies met je boodschap wilt bereiken. Wil je alleen dat mensen luisteren en dat je ze kennis / informatie bijbrengt of wil je dat er een houding- of gedragsverandering optreedt? Denk aan: enthousiast maken, accepteren of kopen.

Een duidelijke boodschap voorkomt misverstanden en zorgt voor een passend vervolg. Hiervoor is het noodzakelijk dat je je doelgroep in beeld hebt en weet wat hen interesseert. Denk vanuit de ontvanger!
...

View on Facebook

3 months ago

Met-Swoeng

Herken je het? Je wordt in deze #Corona periode overspoeld door online en social prikkels. Bijna alle #communicatie vindt nu digitaal plaats, iedere zender vecht om aandacht voor zijn boodschap. De komende weken deel ik wekelijks een communicatietip met je, het helpt je (nog enigszins) op te vallen tussen alle andere uitingen en zorgt ervoor dat je boodschap gelezen wordt.

Deze week staat centraal: 'Hou het kort'.

met-swoeng.nl/2020/05/25/hou-het-kort/
...

View on Facebook

Mijn blog van afgelopen week voor @CirculairFRL Lees meer op: https://circulairfriesland.frl/onzekerheid-en-lichtpuntjes-landbouw/ @carboonstra

Hoe FRAME je je boodschap zodat je wordt opgemerkt? Lees mijn nieuwste blog: http://ow.ly/Sg8V50zsCVj

Voor meer INSPIRATIE waardoor je zaken net even anders aanpakt en meer succesvol wordt is er n nwsbrief: https://met-swoeng.nl/#contact @carboonstra @CCL058 @communicatie_ @DuurzaamBV

Sinds maart heb ik ( @carboonstra ) er weer een nieuwe uitdaging bij als marketing-communicatie adviseur bij de nationale Koolstofbank. Dit is hét platform voor verhandeling van CO₂-certificaten.
Meer informatie: http://ow.ly/ovrs50ziUv2

Ik heb er zin in! @fmf_frl

De plotseling enorme vraag naar lokale producten vergt een andere inrichting vd distributieketen. Vanuit mijn rol als Aanjager Landbouw bij @CirculairFRL heb ik een blog geschreven over het effect van #Covid-19 op de sector.

http://ow.ly/f7cK50zfKqv…/
@carboonstra @LivingLabFrl

Aan alle kanten om je heen merk je dat we in een kantelperiode zitten. Hoe kun je daar mee omgaan?
We weten wat we hebben, niet wat we krijgen. Het nieuwe is beter toegerust op de eisen die de nieuwe periode stelt.

Lees meer: http://ow.ly/1UhY50y1J0T

@SociaalOnd @SDGCharter

Load More...

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact.

Neem contact op

Aanmelden nieuwsbrief