Swoeng in het veld
Rûchte is it nije moai
Het was een behoorlijke kluif, maar het resultaat mag er zijn! Op 7 September hebben de 7 agrarische collectieven in Fryslân, tezamen verenigd in Kollektiven Beried Fryslân (KBF), een A1 poster uitgereikt gekregen van Living Lab Fryslân natuurinclusieve landbouw (LLF)...
Landelijke primeur voor Fryslân: Eerste gecertificeerd CO2-reductieproject Valuta voor Veen van start
Afgelopen dinsdag, 30 juni, werd de 1e transactie van het project Valuta van Veen feestelijk gevierd met tal van genodigden. Projectmedewerkers, stakeholders, gedeputeerde Hoogland en natuurlijk waren de aanbieder van de certificaten, biologische melkveehouder Sjoerd...
Koolstofbank voor compensatie van CO2
Sinds maart ben ik betrokken als marketing-communicatie adviseur bij de nationale Koolstofbank. Dit is hét platform voor verhandeling van CO₂-certificaten. Wij maken geaccrediteerde certificaten beschikbaar voor burgers,...
Marketing & Communicatie
Je hebt een uitdaging op communicatie- of marketinggebied. Je hebt een fantastisch product of dienst ontwikkeld, maar de urge to buy is er nog niet / het bewustzijn is er nog niet om anders te handelen (gedrag) / de acceptatie is er nog niet bij je doelgroep.
Het succesvol overbrengen van je boodschap
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap overkomt en evenzo belangrijk; dat er iets mee gedaan wordt? Je kunt alles uit de kast trekken, zowel offline als online en toch nog constateer je dat het niet het gewenste effect heeft. Wat werkt dan wel? Door er een andere schwung aan te geven. Je boodschap is hetzelfde, maar je framed het anders of je zet andere, effectiever werkende middelen in waardoor je wèl succesvol bent.
Social impact en gedragsverandering
Ik maak me hard om social impact (impact op de samenleving) te realiseren. Dit is niet eenvoudig; alles wat je inzet aan communicatiemiddelen moet kloppen en synergetisch werken, dan pas merk je effect. Social impact realiseer je veel beter als je naast online en offline middelen, ervaring en beleving inzet. Pas door iets zelf te ervaren en te beleven valt het kwartje bij de doelgroep en verandert houding en gedrag. Daarnaast is AANDACHT de sleutel tot succes!
Betekeniseconomie
In het huidige tijdperk maakt de Betekeniseconomie haar opmars. Het gat in de maatschappij, is het nieuwe gat in de markt. Betekenisvol werken en leveren wordt het nieuwe concurrentievoordeel. Wie niet betekenisvol werkt voor zijn medewerkers, klanten en stakeholders verdwijnt van het speelveld. Wat je levert moet goed voor jezelf zijn, maar ook voor de ander en je omgeving. Ik geloof er heilig in dat dit de nieuwe norm wordt en zet mij hier graag voor in. Niet alleen door het maken van plannen, maar juist door het omzetten van plannen naar concrete acties, waarbij het sociale aspect, AANDACHT voor de mens voorop staat. Menselijke verandering staat of valt bij intrinsieke motivatie.
Blogs met een swoeng
Videobellen: Privacy en etiquette
Privacy Wist je dat Zoom momenteel gemiddeld 240.000 keer per dag gedownload wordt? (bron: Emerce) Zoomen bevalt mij heel goed, al bleek laatst dat het bedrijf het niet zo nauw neemt met de privacy. Inmiddels heeft Zoom beterschap beloofd en verkoopt het bedrijf geen...
Naast al het nare, maakt Covid-19 veel creativiteit en warmte los
Veel ouderen zitten momenteel in isolatie; heel vervelend dat ze dit nog moeten meemaken tijdens hun laatste levensfase. Nu de ouderen niet meer fysiek bezocht mogen worden, worden familieleden en de rest van Nederland heel creatief om toch vooral in verbinding met elkaar te blijven staan.
Iedereen aan het werk? Dat kan.
Het aantal mensen in Rotterdam met een uitkering daalt al twee jaar sneller dan in de andere grote steden. 33.521 mensen zijn het er nu. ,,Iedereen aan het werk? Dat kan.’’ Hoe lukt het Rotterdam om deze grote daling t.o.v. andere Randsteden te realiseren? Door...
Organisatie
Heb je binnenkort een event, (marketing)actie of communicatiecampagne die je tot in de puntjes goed georganiseerd wilt hebben? Voeg een speciaal, persoonlijk (menselijk) karakter toe voor meer verschil en zorg zo voor een nog beter eindresultaat. Dat is net even die andere, sociale schwung waarmee het succes staat of valt. ‘Men voelt zich gezien en erkend, daar zit momenteel het gat in onze maatschappij’.
Vooraf stemmen we met elkaar de doelstelling en de doelgroep(en) af. Wat past bij jouw missie en visie? Zo rendeert het event niet alleen voor de eigen organisatie, maar heeft het ook een positief effect op de doelgroep, stakeholders en de rest van de maatschappij. Swoeng zorgt voor activatie en versnelling. Ook toe aan een andere (of meer) schwung voor resultaat?
Vrijblijvend een kop koffie/thee drinken kan altijd en levert je sowieso nieuwe inzichten op.
Met impact
Social impact is de impact die jij hebt op je doelgroep, stakeholders en de gehele samenleving. Dit heeft alles te maken met MVO en SO, maar wat is Maatschappelijk Ondernemen (MVO) en wat is het verschil met Sociaal Ondernemen (SO)? Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat bedrijven verantwoordelijkheid (willen) dragen voor maatschappelijke problemen, ze proberen de problemen in ieder geval niet groter te maken. Sociaal ondernemers gaan een stap verder; ze streven ernaar een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen. Zij plaatsen de te realiseren maatschappelijke impact in de kern van hun bedrijfsstrategie en -activiteiten.
Betekeniseconomie
Tot voor kort zaten we nog tot over onze oren in de Kenniseconomie, nu zijn we met elkaar op weg in de Betekeniseconomie. De focus niet langer op zo veel mogelijk geld en winst liggen, maar op maatschappelijke meerwaarde (geluk). Dit past bij de behoefte aan meer zingeving en betekenis in het werk. Klanten kiezen steeds meer voor dat specifieke product of die dienst waar een goed verhaal achter zit. Dit geldt niet alleen voor de externe omgeving, maar ook intern. Voor de medewerkers is het van belang dat zij zich goed en gekend voelen bij hun werkgever, dat ze het gevoel hebben een zinvolle bijdrage te leveren. Het toegevoegde sociale aspect maakt het (concurrentie)verschil.
Coaching
Steeds vaker komen ondernemers, ZZP-ers bij me met de vraag of ik hen wil helpen om hun bedrijf, vakmanschap in de schijnwerpers te zetten. Welke communicatiestrategie is nodig en welke middelen zet je in? Mijn onderscheidend vermogen ligt in het zoeken naar de mens achter de vraag. Ik probeer te achterhalen waar de vonk een vlammetje wordt. Wanneer ga jij stralen en krijg jij energie? Daar kun je je (natuurlijk) het beste op focussen, daar ligt immers de intrinsieke motivatie. Inmiddels heb ik een aantal mensen mogen begeleiden en hen geholpen met de opzet van marketing-communicatie die voor hen werkt.
Social impact; spread the word!
Last but not least: spread the word! Laat de world maar weten waar jouw intrinsieke motivatie ligt en waar jij je mee bezig houdt. Communiceer vanuit je authentieke persoonlijkheid. Dit levert inspiratie voor anderen op en vast sympathie bij je stakeholders. Je maakt je identiteit op een compleet eigen manier extern duidelijk. Je werkt op een positieve manier aan je imago en daarmee onderscheidend in een concurrerende markt. Let op: het moet ECHT zijn en authentiek, anders wordt het al snel greenwashing. Swoeng helpt met identiteits- en imagovraagstukken. Ze helpt je met de realisatie; van plan tot uitvoering met als resultaat een gunstig rendement. Niet alleen financieel, maar juist ook in maatschappelijke baten. Die twee kunnen samen gaan, mits er een gefundeerd plan aan ten grondslag ligt en dit tot in detail goed wordt uitgevoerd.
Wie & Why
De eigenaar van Communicatie-Marketing-Organisatiebureau met-Swoeng is Carla Boonstra. Ze heeft in haar professionele carrière ervaring opgedaan bij tal van bedrijven en organisaties, de meesten in de profit sector. De profit en non-profit sector hebben heel verschillende werkwijzen. Met-swoeng voegt de krachtige slagvaardige en resultaatgerichte werkwijze van de profit sector toe aan de opdrachten die ze uitvoert voor de non profit sector. Daarbij wordt de sociale factor naar voren gehaald en op ingespeeld, de P van People is van prominent belang bij verandering van houding en gedrag. Deze menselijke waarde verdwijnt steeds meer uit de samenleving, terwijl juist daar het verschil mee te maken is.
Carla is sterk in het concretiseren van strategische communicatievraagstukken naar te behalen doelen. Ze neemt de opdrachtgever aan de hand in de ontwikkeling van een plan met daarin vermeld de acties, incl. uitvoering om de gestelde doelen te behalen. ‘Niet langer praten, maar vooral doen!’ Maar dan wel gefundeerd, op basis van facts en figures en de resultaten worden geëvalueerd.
Ze zorgt hierbij voor een speciale swoeng die net even een ander karakter aan het geheel geeft. Dit ontstaat door de scope te verbreden en buiten de kaders te denken. Daarnaast staat Swoeng voor activatie en versnelling.

Het is niet meer van deze tijd om je met je bedrijf of organisatie alleen te richten op winstmaximalisatie. Je creëert bestaansrecht door je open te stellen voor de wereld om je heen en daar een positieve geste aan toe te voegen. Dat noemen we ‘social impact’; de impact die jij toevoegt aan anderen, aan de samenleving. Deze mogelijkheid heeft ieder bedrijf en organisatie. De vragen zijn: ‘Wil je dit ook oprecht?’ (intrinsieke motivatie) en ‘Hoe doe je dat dan?’
Natuurlijk staat of valt je bestaansrecht met de financiële middelen die je hebt. Voor bedrijven is het essentieel dat de sales doorgaan, zodat de omzet gewaarborgd blijft. Wel zijn er altijd mogelijkheden om goed te doen voor de wereld om je heen. Daar word jij, de samenleving en je eigen medewerkers beter van. De geworpen boomerang komt terug bij je zelf, je doet goed, komt sympathiek over en je gunfactor wordt verhoogd.
Vind jezelf dat je al heel goed bezig bent? De vraag is: Communiceer je ook wat je dan zoal doet? Daarmee inspireer je anderen en komen er steeds meer kringen in het water waardoor stroming ontstaat. Spread the word, Swoeng helpt je graag verder.
Referenties
Geen Resultaten Gevonden
De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.
Contact
Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact, Carla: 06 8398 0000
Social Media
5 days ago
Foto
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen via e-mail
4 weeks ago
Foto
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen via e-mail
1 month ago
Foto
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen via e-mail
met SwoengFollow
Strategisch Communicatie-Marketingbureau | Merkversterker met realisatie van social impact | Naast cijfers gericht op de mens ~ sterk in mindset verandering.
We krijgen vragen binnen over onze 3e Brûsplakbijeenkomst. Let op: De herziene datum is 3 maart ipv morgen, het betreft een live bijeenkomst.
Het onderwerp: Compostering & Bokashi.
Opgeven kan via: http://ow.ly/ZIqO50HsyVT
Weten jullie al dat wij op 30 september ism de LandbouwAdviesPool een Kenniscarrousel organiseren?
6 deskundigen geven een workshop over hun vakgebied. Als boer kun jij je opgeven voor maximaal 3 thema's.
Meer info: https://www.livinglabfryslan.frl/kenniscaroussel-natuurinclusieve-landbouw-op-30-september/ en opgeven: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebN9jPvvdeJ04zj2rHKlhJ5neQ6M-gU5Z144ZyUMsTLWxS9A/viewform
22/9 in @TheaterSneek: BOER DOET LEVEN! Een inspiratie-avond over de kansen en dilemma's van de landbouwtransitie.
Geïnteresseerd? Bekijk het filmpje van Welmoed van Deinum: http://ow.ly/YQ7P50FVYML
Meer info en via http://ow.ly/lgCm50FVYMM
@Theaorganiseert @TheaterSneek
TIP:
Begin met hekkelen bij een doodlopende watergang bij het doodlopende gedeelte. Slootdieren kunnen zo uitwijken. Kan deze richting uitwerken niet? Stop dan 10 m vr het einde. Wacht even, ga naar het einde en schoon vanaf daar.
Geef je op vr de demo! http://ow.ly/hUJv50FWV4B
Heb jij je al opgegeven voor as. weekend voor n vrijwilligers? Kijk op @NLDOET
Helpen in een boomgaard, bos, zorgboerderij, etc. Ideaal om eens buiten je eigen 'hokje' te kijken. ZINVOL werk en VERRIJKEND voor jezelf!
Ik ben dan bezig met een positiviteitsboost onder jongeren.