Binnenkort start ik met een post HBO-opleiding tot Neuromarketeer bij de Hogeschool Utrecht. Vanwege Corona starten we in april in plaats van maar; hopelijk kunnen we dan weer fysiek bij elkaar komen.

De kennis die ik in deze opleiding opdoe zie ik als een extra tool. Met de inzet van neuromarketing is gedrag van doelgroepen nog beter te begrijpen, lukt het om effectiever te communiceren en innovaties succesvol te vermarkten. Daarnaast is onderzoek een belangrijk deel van de opleiding; hoe doe je dat met neuromarketing?

Nu ben ik natuurlijk ook al actief doende met het bovengenoemde, wel is dat op basis van de studies van weleer en mijn gevoel + ervaring van de afgelopen jaren. Met deze studie wil ik de wetenschappelijke onderbouwing verkrijgen.

Ook ethiek is een belangrijk onderdeel van de opleiding, naast de functionering van het brein en de onderzoekstechnieken die er zijn.

De studie is breed inzetbaar en toepasbaar binnen alle sectoren. Dus ook binnen de transitie naar een circulaire economie. Momenteel ben ik het meest actief met projecten binnen natuurinclusieve landbouw. Neuromarketing is zowel toepasbaar op de doelgroep Consumenten, als op boeren, ketenpartijen en overheden.

IK HEB ER ZIN IN!