Net zoals vast een ieder van jullie volg ik vrij veel digitale bijeenkomsten en organiseer ik zelf een aantal. Het begint bij het begin, zoals bij alles wat met communicatie te maken heeft. ‘Wat is je doelstelling en wie is je doelgroep?’

Belangrijkste tip:
Probeer niet alles in één sessie onder te brengen. Doe je dat wel, dan wordt wat je beoogt te vertellen difuus en mis je hetgeen je wilt bereiken bij je toehoorders: Kennis of inspiratie overbrengen en/of verandering in houding of gedrag.

Daarbij komt: als je voor je zelf de focus niet duidelijk hebt, dan kun je dit ook niet overbrengen in de groep (eerst intern, dan extern). Bij grote digitale bijeenkomsten gaat dit je parten spelen in de uiting die je ontwikkelt om volgers te verleiden om je bijeenkomst te volgen. Of je hoort achteraf dat mensen iets anders hadden verwacht en teleurgesteld zijn. Op deze manier bouw je geen duurzame relatie met je publiek op en zal men niet weer zo snel geneigd zijn om een (digitaal) event van je organisatie te volgen.

10 Geboden
Ik heb ’10 stelregels’ opgesteld voor een b(l)oeiende, energieke sessie; doe hier gerust je voordeel mee. Mocht je hulp nodig hebben qua organisatie / communicatie dan hoor ik het uiteraard graag.

Hoe zorg je voor dynamische digitale werksessies? door Carla