De betreffende vakantieparken op Terschelling zijn duurzaam tot in de vezels, alleen… aan de voorkant is dit niet zichtbaar bij het boeken van de accommodaties. Carla helpt bij de ontwikkeling van een Marcom-strategie waarbij de identiteit en USP’s veel beter tot uiting komen. Niet alleen qua tekst ook qua look & feel.

Achter de schermen is veel werk verricht om zo duurzaam mogelijk te opereren. Denk aan de energie- en watervoorziening, het gebruik van duurzame, natuurlijke materialen, op het park wordt gebruik gemaakt van groene buitenverlichting om lichtvervuiling waar dieren last van hebben tot een minimum te beperken en daarnaast wordt de biodiversiteit in de omgeving een handje geholpen door o.a. het plaatsen van insectenhotels en het zaaien van wilde bloemen en kruiden.

De vraag aan Swoeng:

Help ons om een actualiseringsslag te maken op het gebied van marketing & communicatie die aansluit bij de behoefte van onze huidige doelgroepen.

Advies:

Zorg ervoor dat aan de voorkant zichtbaar voor de potentiƫle gasten is wat de beide vakantieparken zo uniek maakt en waarom de keuze voor het boeken bij deze accommodaties de juiste keuze is. Laat de communicatie-/salesfunnel zo soepel mogelijk verlopen en zorg dat alles klopt, ook de touchpoints op de parken zelf.

Aanpak:

  1. Wat is de identiteit van beide parken? Waarin onderscheiden ze zich van elkaar?
  2. Welke doelgroepen passen bij de parken? Omschrijving van persona’s aanbieden.
  3. Concullega-analyse.
  4. Zorgen voor aansluiting bij de strategie van regionale marketingorganisaties.
  5. Verificatie van de bevindingen bij de medewerkers van de parken. Hen ook om input vragen, o.a. middels een digitale tool.
  6. Proces van restyling van alle uitingen begeleiden.
  7. Begeleiding bieden bij social media strategie.
  8. Gaandeweg 2020 mijn inbreng langzaam afbouwen door te zorgen dat de strategie helemaal eigen is van de medewerkers van de opdrachtgever.