Slow fashion summer

Fast fashion is een van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Het produceert meer broeikasgassen dan de luchtvaartindustrie en de internationale scheepvaart bij elkaar opgeteld. Daarnaast verbruikt en vervuilt de sector ontzettend veel water: een katoenen t-shirt kost 2.700 liter om te maken en textiel is na agricultuur de grootste watervervuiler. Dan is er nog de toenemende bijdrage aan de mondiale afvalhoop (148 miljoen ton in 2030) en landgebruik (115 miljoen hectare in 2030). CollAction wil dit grote – maar vrij onbekende – probleem aanpakken en heeft daarom de Slow Fashion Summer in het leven geroepen. CollAction probeert minimaal 2.500 mensen te mobiliseren om drie maanden geen kleding te kopen, middels het crowdacting concept. Hiermee hopen de deelnemers collectieve gedragsverandering op gang te brengen en geven de deelnemers een helder signaal af aan industrie en overheden.

Vandaag wordt de campagne gelanceerd. Kijk op www.slowfashionsummer.org voor de lanceringsvideo en verdere informatie. Een diverse groep aan bekende en minder bekende Nederlanders heeft zich nu al gecommitteerd aan de actie – zoals sociaal ondernemer Nina Pierson, multi-talent Ralf Mackenbach en best geklede ondernemer van het jaar Jorg Ruis. Men kan zich inschrijven tot de eerste dag van de zomer (21 juni) – daarna gaat de Slow Fashion Summer van start.

 

<<< Terug naar nieuws

Contact

Neem vandaag nog contact op als u ook wilt communiceren met impact, Carla: 06 8398 0000

Neem contact op

    Aanmelden nieuwsbrief